Ψυχική Υγεία

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

anger

 

Τα συναισθήματα είναι πολύ δυνατά και αναπόφευκτα στη ζωή, αλλά παράλληλα μπορούν να έχουν και σημαντική επίδραση στην υγεία μας – ειδικά εάν πρόκειται για αρνητικά συναισθήματα.

Συγκεκριμένα, 5 μορφές συναισθημάτων ενδέχεται να έχουν αρνητική επίδραση στην ψυχική σας υγεία, εκτός και αν αντιμετωπιστούν εγκαίρως και με σωστό τρόπο.

 

Θυμός

Μελέτες έχουν δείξει ότι ο θυμός μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε καρδιακές προσβολές και αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του θυμού, η αμυγδαλή του εγκεφάλου αντιδρά υπερβολικά, το αίμα διαχέεται στο μετωπιαίο λοβό, την περιοχή που είναι επιφορτισμένη με τη λογική. Αυτός είναι και ο λόγος που ο θυμός μπορεί συχνά να σας «τυφλώνει» , οδηγώντας σας σε ακραίες καταστάσεις, όπως να πετάξετε ένα τηλέφωνο στο ν τοίχο. Αλλά μαζί με τη μειωμένη κρίση, ο θυμός φέρνει μαζί κινδύνους για το καρδιαγγειακό σύστημα.  Υπάρχει μια σειρά από φυσιολογικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας όταν θυμώνουμε, και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να καταλάβουμε ακριβώς πώς ο θυμός μπορεί να έχει μια τέτοια ισχυρή επίπτωση στην υγεία μας. Αλλά αυτό που διαπίστωσαν οι ερευνητές ήταν ότι δύο ώρες μετά από ένα θυμωμένο ξέσπασμα, οι άνθρωποι είχαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση του κινδύνου καρδιακής προσβολής, και μια τριπλάσια αύξηση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο.  

 

Μοναξιά

Η μοναξιά μπορεί να είναι εξίσου επικίνδυνο με ένα ξαφνικό ξέσπασμα του θυμού. Τείνει να είναι μια μακροχρόνια κατάσταση, όπως η κατάθλιψη, και είναι ένας παράγοντας κινδύνου για πρόωρο θάνατο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα η  αίσθηση της μοναξιάς, θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 14 %. Είναι σημαντικό να διατηρούμε κοινωνικές σχέσεις με τους φίλους και την οικογένεια,  αλλά και να κάνουμε συχνά και νέες γνωριμίες. Οι ηλικιωμένοι που αισθάνονται  μόνοι τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα στρες, και είναι λιγότερο προσαρμοστικοί σε δύσκολες καταστάσεις.  Η μοναξιά μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των ορμονών του στρες στο σώμα, όπως της κορτιζόλης, επηρεάζοντας την ποιότητα του ύπνου και αυξάνοντας την αρτηριακή πίεση. Παράλληλα, η απομόνωση και η μοναξιά μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

 

Στρες και το άγχος

Είναι ευρέως γνωστό πως το άγχος έχει αρνητική επίδραση στο σώμα μας. Το άγχος εκδηλώνεται σχεδόν πάντα μέσα από σωματικά συμπτώματα: ημικρανίες, τρίξιμο των δοντιών, ζαλάδα, ναυτία, εξάντληση, αίσθημα αύξησης των παλμών της καρδιάς, αϋπνία, και μειωμένη ή αυξημένη όρεξη. Το μόνιμο άγχος  έχει συνδεθεί με την πρόωρη γήρανση, την υψηλή αρτηριακή πίεση, τον πόνο στο στήθος, και ένα αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα με την American Psychological Association, το άγχος είναι μια περίπλοκη κατάσταση που είναι στενά συνδεδεμένη με μια μυριάδα των προβλημάτων υγείας ενώ και οι κακές συνήθειες που το ακολουθούν, όπως το κάπνισμα ή η υπερφγαγία μόνο καλό δεν κάνουν στην υγεία.  Η άσκηση, η υγιεινή διατροφή, ο ελεύθερος χρόνος και η ενασχόληση με πράγματα που σας αρέσουν, θα σας βοηθήσει να ξεκουραστείτε και να χαλαρώσετε.

 

Σοκ

Ένα σοκ ή μια τραυματική εμπειρία,  μπορεί να προκαλέσουν τόσο βραχυπρόθεσμες και μακροχρόνιες συνέπειες τόσο για το μυαλό και το σώμα σας. Το ψυχολογικό τραύμα λαμβάνει χώρα στον εγκέφαλο, και μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά τη δομή του ειδικά στην περιοχή όπου συγκλίνουν ο μετωπιαίος φλοιός και η συναισθηματική περιοχή του εγκεφάλου. Τα σωματικά συμπτώματα που εκδηλώνονται, οφείλονται στη διαταραχή μετα-τραυματικού στρες (PTSD) και περιλαμβάνουν από διαταραχές στον ύπνο και θέματα διατροφής, μέχρι  σεξουαλική δυσλειτουργία, έλλειψη ενέργειας, και χρόνιο πόνο.

 

Θλίψη

Όταν είστε βαθιά στενοχωρημένοι ή θλιμμένοι, επηρεάζεται αναπόφευκτα και η υγεία σας. Μελέτη από το Πανεπιστήμιο SaintGeorgeτου Λονδίνου διαπίστωσε ότι είναι πραγματικά δυνατό να πεθαίνει κάποιος από μια «ραγισμένη» καρδιά – το «πένθος» αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου κατά σχεδόν σε διπλάσιο ποσοστό.  

 

Επιμέλεια: Μαρία Καραμέτου

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση