depression-mental

Μερικές φορές το να μην είμαστε στα καλά μας και να μην έχουμε ιδιαίτερη όρεξη δεν είναι ανησυχητικό. Άλλωστε η ζωή έχει τις διακυμάνσεις της και η διάθεσή μας μπορεί να μεταβληθεί εξαιτίας αναρίθμητων παραγόντων. Υπάρχουν ωστόσο, ορισμένα σημάδια που πρέπει να δώσουμε περισσότερη προσοχή γιατί ίσως να υποδεικνύουν πως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το φαινόμενο της κλινικής κατάθλιψης και συνεπώς να χρειάζεται να επισκεφτούμε άμεσα τον γιατρό για την κατάλληλα αντιμετώπιση και θεραπεία.

Όπως αναφέρει και δημοσίευμα του περιοδικού Health, είναι αρκετά δύσκολο να διαχωρίσουμε πότε ορισμένα σημάδια είναι ενδείξεις μιας σοβαρότερης ασθένειας, και όχι απλές καθημερινές μεταβολές της διάθεσής μας.

Εάν εμφανίζετε τέσσερα ή περισσότερα από τα παρακάτω συμπτώματα σε καθημερινή βάση σε διάστημα δύο εβδομάδων και μάλιστα εκδηλώνονται σε βαθμό που να εμποδίζουν καθημερινές συνήθειες (εργασία, συναντήσεις με φίλους) ίσως είναι στιγμή να επισκεφτείτε έναν ειδικό...

Τρώτε περισσότερο (ή λιγότερο) από το συνηθισμένο!

Η κατάθλιψη μπορεί να εκδηλωθεί ως μια απώλεια της όρεξης. Επειδή το μυαλό σας είναι απορροφημένο με τις αρνητικές σκέψεις, μπορεί να ξεχάσετε να φάτε ή ακόμα και να χάσετε την όρεξη για μαγείρεμα. Από την άλλη, μπορεί η κατάθλιψη να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και να σας ανοίξει την όρεξη και να τρώτε περισσότερο.

Κοιμάστε πάρα πολύ ή πολύ λίγο!

Μερικοί άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη βρίσκονται κάτω από τα σκεπάσματα του κρεβατιού για αμέτρητες ώρες, καθώς η απογοήτευση και η έλλειψη ενέργειας τους κάνει να αισθάνονται συνεχώς κουρασμένους. Παράλληλα, ο υπερβολικός ύπνος προσφέρει ένα «καταφύγιο» για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τη θλίψη τους.

Νευριάζετε με απλά πράγματα!

Ένα ύπουλο σημάδι της κατάθλιψης είναι η αυξημένη ευερεθιστικότητα. Μπορεί να νιώθετε ενοχλημένοι και να γκρινιάζετε με απλά πράγματα, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα σας ενοχλούσαν. Η γκρίνια ίσως να είναι το αποτέλεσμα των ορμονικών διαταραχών αλλά θα μπορούσε να ενεργοποιείται και από τα αρνητικά συναισθήματα που υποβόσκουν μέσα σας.

Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε!

Ξεχνάτε τα deadlinesστη δουλειά σας ή να πάρετε το παιδί από το σχολείο; Νιώθετε ότι δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε σε τίποτα ούτε να λάβετε μια απόφαση; Τότε το μυαλό σας είναι να βρίσκεται σε κατάθλιψη. Όντας απασχολημένο στις σκέψεις και στη θλίψη του, δεν αφήνει χώρο για οποιαδήποτε άλλη εργασία.

Δεν απολαμβάνετε τα πράγματα που σας έκαναν χαρούμενους!

Ανυπομονούσατε να έρθει η Παρασκευή για να βγείτε με φίλους και να διασκεδάσετε και τώρα απλά κρύβεστε για να μην σας πάρουν τηλέφωνο; Όταν σταματήσετε να συμμετέχετε σε πράγματα που κάποτε απολαμβάνατε επειδή πλέον δεν σας προσφέρουν ευχαρίστηση, ίσως μπορεί να βρίσκεστε στα πρόθυρα κατάθλιψης. Η κατάθλιψη σας κάνει απαθείς για δραστηριότητες και χόμπι που κάποτε σας έδιναν χαρά και σας οδηγεί στην απομόνωση.

Νιώθετε άχρηστοι!

Αν συνεχώς υποβιβάζετε τον εαυτό σας ή αισθάνεστε ασήμαντοι και άχρηστοι, χρησιμοποιώντας συχνά φράσεις όπως «δεν είμαι αρκετά καλός», «δεν με νοιάζει» κάνετε ζημιά στον εαυτό σας, εμφανίζοντας αυτοκαταστροφική συμπεριφορά. 

Σκέφεστε συνεχώς το θάνατο!

Οι συνεχείς σκέψεις περί θανάτου ή αυτοκτονίας σίγουρα αποτελούν ισχυρή ένδειξη κατάθλιψης. Επειδή οι σκέψεις αυτές θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή σας, είναι σημαντικό να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Βρίσκεστε σε μόνιμο πανικό και άγχος!

Τα αγχώδη συναισθήματα συνήθως συμπίπτουν με την κατάθλιψη και πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη έχουν κρίσεις πανικού. Το μόνιμο άγχος, το αίσθημα του πανικού που εμφανίζεται σωματικά ως ταχυκαρδία, υπερβολική εφίδρωση και προβλήματα ύπνου, πιθανότατα να σηματοδοτεί μια αγχώδης διαταραχή και κατάθλιψη. 

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links