Άνοιγμα Panel

• DENTISTY FOR DISABLED PATIENTS
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΟΥΔΕΒΕΝΟΣ (ΡΗΞΗ ΜΗΝΙΣΚΟΥ)
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΟΥΜΑ ( Η ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ )
  • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Ο ΔΙΚΤΑΜΟΣ''
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Η ΜΑΣΤΙΧΑ ΧΙΟΥ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Η ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΣΤΑΦΙΔΑ''
  • ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΡΟΜΠΟΠΟΥΛΟΣ  ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  ''Η ΚΑΠΑΡΗ''
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΡΙΜΟΥΡΑ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

dna.ets.jpg
Το  DNA σας μπορεί να επηρεάσει την ηλικία που θα γίνετε για πρώτη φορά γονιός αλλά και τον αριθμό των παιδιών που θα κάνετε στη ζωή σας, σύμφωνα με  νέα μελέτη. Δεθνής ομάδα, που αποτελείται από περισσότερους από 250 επιστήμονες, αναφέρει  ότι έχει εντοπίσει 12 περιοχές του DNA που σχετίζονται με την ηλικία του πρώτου τοκετού και το συνολικό μέγεθος της οικογένειας.

Τα ευρήματα, τα οποία προέκυψαν από την ανάλυση στοιχείων περισσότερων από 568.000 ανδρών και γυναικών,  υποδεικνύουν ότι η Γενετική μπορεί να διαδραματίσει έναν ρόλο στην αναπαραγωγική συμπεριφορά – σε συνδυασμό με την προσωπική επιλογή, τις κοινωνικές συνθήκες και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες, αναφέρουν  οι ερευνητές.

«Για πρώτη φορά, γνωρίζουμε πού θα βρούμε τις περιοχές του DNA που σχετίζονται με την αναπαραγωγική συμπεριφορά», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Melinda MillsMills, καθηγήτρια Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. «Για παράδειγμα, βρήκαμε ότι οι γυναίκες που έχουν τις παραλλαγές του DNA για αναβολή της μητρότητας έχουν, επίσης, κομμάτια του κώδικα του DNA που σχετίζονται με τη μεταγενέστερη έναρξη της εμμήνου ρύσεως και αργότερα με την εμμηνόπαυση».
Σύμφωνα με την ίδια, μια μέρα μπορεί να είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν αυτές οι πληροφορίες, ώστε οι γιατροί να μπορούν να απαντήσουν στο σημαντικό ερώτημα «μέχρι πότε μπορεί κανείς να περιμένει για να κάνει παιδ;ί», με βάση τις παραλλαγές του DNA του.
Ωστόσο, τόνισε ότι η τεκνοποίηση εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από πολλούς κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, που θα παίζουν πάντα μεγαλύτερο ρόλο.

Το μέγεθος της επιρροής
Σύμφωνα με τους ερευνητές, συνολικά, οι γονιδιακές παραλλαγές στις 12 περιοχές του DNA που προσδιορίζονται στην παρούσα μελέτη, προβλέπουν κατά λιγότερο από το 1 % το πότε οι άνθρωποι θα αποκτήσουν το πρώτο τους παιδί και τον αριθμό των παιδιών που θα κάνουν.

Ωστόσο, αν και το ποσοστό αυτό φαίνεται «εξαιρετικά μικρό», σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν οι παραλλαγές συνδυάζονται, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πρόβλεψη της πιθανότητας των γυναικών να παραμείνουν χωρίς παιδιά, εξηγούν.
Οι συγγραφείς της μελέτης αναφέρουν, επίσης, ότι η περαιτέρω εξέταση τους επέτρεψε να εντοπίσουν 24 γονίδια που πιθανόν είναι υπεύθυνα για την επίδραση των 12 παραλλαγών του DNA στην αναπαραγωγική συμπεριφορά.
Μερικά από αυτά τα γονίδια ήταν ήδη γνωστό ότι παίζουν ρόλο στην υπογονιμότητα, ενώ άλλα δεν έχουν ακόμη μελετηθεί.

«Η καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας των γονιδίων αυτών μπορεί να παρέχει νέες ιδέες για θεραπείες  της υπογονιμότητας», σύμφωνα με τους συγγραφείς.

Η ανάλυση των δεδομένων, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Genetics.

variosox