Νέα

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

3-fysikoi-tropoi-na-antimetopiseis-to-agxos.jpg

Αν το στρες είναι αναγκαστικό κομμάτι της ζωής σου, δοκίμασε αυτούς τους 3 φυσικούς τρόπους να αντιμετωπίσεις το άγχος. Είναι όλοι τους επιστημονικά επιβεβαιωμένοι!

Χαμομήλι

Ένα φλιτζάνι αφέψημα χαμομηλιού θα σε βοηθήσει να νιώσεις αμέσως πιο χαλαρή και ήρεμη. Μάλιστα έχει βρεθεί πως κάποια συστατικά στο χαμομήλι (Matricaria recutita) έχουν στον οργανισμό σου δράση παρόμοια με ισχυρά ηρεμηστικά φάρμακα. Εκτός από το αφέψημα, μπορείς επίσης να το πάρεις ως συμπλήρωμα. Συνήθως το συμπλήρωμα χαμομήλι περιέχει 1,2% απιγενίνη (ένα δραστικό συστατικό), μαζί με αποξηραμένα λουλούδια χαμομηλιού. Σε έρευνα από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ασθενείς με γενικευμένη αγχώδη διαταραχή που πήραν συμπλήρωμα χαμομήλι για οχτώ εβδομάδες είχαν σημαντική μείωση στα συμπτώματα άγχους συγκριτικά με τους ασθενείς που πήραν placebo.

Λ-θεανίνη (πράσινο τσάι)

Λένε πως οι Ιάπωνες βουδιστές μοναχοί μπορούσαν να διαλογίζονται για ώρες, τόσο σε εγρήγορση όσο και σε κατάσταση ηρεμίας. Σε έναν βαθμό αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε ένα αμινοξύ στο πράσινο τσάι τους, τη Λ-θεανίνη, επισημαίνει ο Mark Blumenthal, από τον αμερικανικό φορέα για τα βότανα και τα φυτά, American Botanical Council. Έρευνες έχουν βρει πως η Λ-θεανίνη βοηθά να μειωθούν οι παλμοί της καρδιάς και η αρτηριακή πίεση, ενώ κάποιες μικρές μελέτες σε ανθρώπους έχουν βρει πως μειώνει το άγχος. Σε μία από αυτές ασθενείς με τάση προς το άγχος που πήραν 200 mg Λ-θεανίνη νωρίτερα, ήταν πιο ήρεμοι και πιο συγκεντρωμένοι κατά τη διάρκεια γραπτής εξέτασης. Μπορείς να πάρεις αυτή την ποσότητα Λ-θεανίνης από το πράσινο τσάι, αλλά θα πρέπει να πιεις τουλάχιστον πέντε φλιτζάνια!

Λυκίσκος

Ναι, υπάρχει και στη μπύρα, αλλά δεν θα επωφεληθείς από τη χαλαρωτική επίδραση του λυκίσκου (Humulus lupulus) από αυτήν. Το ηρεμιστικό συστατικο στο λυκίσκο είναι ένα πτητικό έλαιο. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να το πάρεις από εκχυλίσματα και βάμματα – ή από άνθη αποξηραμένου λυκίσκου μέσα σε ένα σακουλάκι, όπως κάνουν στην αρωματοθεραπεία.

«Ο λυκίσκος είναι πολύ πικρός γι’ αυτό δεν τον χρησιμοποιούμε ως αφέψημα, ίσως μόνο σε συνδυασμό με χαμομήλι ή δυόσμο» εξηγεί ο Mark Blumenthal. Ο λυκίσκος χρησιμοποιείται και ως ήπιο υπνωτικό, συχνά μαζί με βαλεριάνα.

Σημείωση: Μην παίρνεις χαλαρωτικά βότανα εάν λαμβάνεις συνταγογραφούμενα ηρεμιστικά ή αντικαταθλιπτικά και ρώτησε το γιατρό σου προτού πάρεις συμπληρώματα διατροφής, βάμματα ή εκχυλίσματα βοτάνων.

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση