sdeedfaDSFSDFFFFF.jpg

Το αλκοόλ έχει κατηγορηθεί για πολλές ασθένειες, όταν υπάρχει υπερβολική κατανάλωση, με πιο γνωστή την κίρρωση του ήπατος. Παράλληλα, η χρήση του σε λογικές ποσότητες αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης και μπορεί να μειώνει και τα καρδιαγγειακά επεισόδια.

Ο ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΒΗΤΟΛΟΓΟΣ ΠΑΠΑΡΩΔΗΣ ΡΟΔΗΣ , μας εξηγεί.
Η ποσότητα κρασιού που μπορεί να πίνει κάποιος για να έχει θετικά αποτελέσματα είναι 1-2 ποτήρια την ημέρα για τις γυναίκες και 1-4 ποτήρια την ημέρα για τους άνδρες.
Φυσικά, αυτό δεν περιλαμβάνει τα σκληρά ποτά, δηλαδή αυτά που περιέχουν σημαντικές ποσότητες αλκοόλ (40%), μιας και ένα ποτήρι βότκας περιέχει όσο οινόπνευμα βρίσκεται σε 8 ποτήρια κρασιού!

Σε πολλές μελέτες που προσπάθησαν να διερευνήσουν τη σχέση της κατανάλωσης αλκοόλ με διάφορες ασθένειες τα περισσότερα αποτελέσματα ήταν ουδέτερα.
Αυτό δεν ισχύει, όμως για τον καρκίνο του θυρεοειδούς.
Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε προσφάτως στο επίσημο περιοδικό της Αμερικανικής Εταιρίας Θυρεοειδούς, διερευνήθηκε η σχέση της κατανάλωσης οινοπνεύματος με τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του θυρεοειδούς.

Περίπου 500.000 ασθενείς συμμετείχαν στη μελέτη, και η παρατήρηση διήρκεσε έως και 11 έτη.
Οι ασθενείς ομαδοποιήθηκαν με βάση τη συνολική μέση ημερήσια κατανάλωση οινοπνεύματος σε 4 κατηγορίες – καθόλου αλκοόλ, μέχρι 5 γραμμάρια αλκοόλ ημερησίως , μέχρι 15 γραμμάρια αλκοόλ ημερησίως, περισσότερο από 15 γραμμάρια αλκοόλ ημερησίως.

Για κάθε 10 γραμμάρια αλκοόλ ημερησίως, βρέθηκε ότι ο κίνδυνος καρκίνου του θυρεοειδούς ελαττωνόταν 9%!!!
Οι ασθενείς που έπιναν το περισσότερο είχαν 24% ελάττωση του κινδύνου καρκίνου του θυρεοειδούς (HR, 0.76; 95% CI, 0.60-0.97).
Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά γιατί η μελέτη είναι προοπτική και έλαβε υπόψιν πολλές παραμέτρους που επηρεάζουν τον κίνδυνο καρκίνου του θυρεοειδούς.

Προφανώς αυτό δε σημαίνει ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι στρατηγική επιλογή για να αποφύγουμε τον καρκίνο του θυρεοειδούς.
Τα αποτελέσματα αυτά, όμως, ανοίγουν νέες οδούς μελέτης της παθογένειας της νόσου, καθώς και των πιθανών μεθόδων πρόληψης.

https://paparodis.gr/%ce%b1%ce%bb%ce%ba%ce%bf%cf%8c%ce%bb-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ba%ce%b1%cf%81%ce%ba%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b8%cf%85%cf%81%ce%b5%ce%bf%ce%b5%ce%b9%ce%b4%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%85/

 

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links