autism genes

Γονίδια που εκτιμάται πως αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού μπορεί ενδεχομένως να συνδέονται με υψηλότερο IQ, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Molecular Psychiatry.

Στο πλαίσιο της έρευνας, επιστήμονες ανέλυσαν το DNA σχεδόν 10.000 ανθρώπων στη Σκοτία και μελέτησαν τις νοητικές τους ικανότητες.

Αυτό που διαπίστωσαν ήταν πως όσοι έφεραν γονίδια που σχετίζονταν με τον αυτισμό είχαν κατά μέσο ελαφρώς υψηλότερο σκορ σε νοητικά τεστ.

Οι ερευνητές ωστόσο υπογραμμίζουν πως το να φέρει κάποιος γονίδια που συνδέονται με τον αυτισμό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα αναπτύξει τη διαταραχή.

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, οι γενετικές ποικιλομορφίες που αυξάνουν τον κίνδυνο αυτισμού συνδέονται με καλύτερη νοητική ικανότητα σε ανθρώπους που δεν πάσχουν από αυτισμό.

Ουσιαστικά, στο συμπέρασμα που κατέληξε η μελέτη είναι ότι γονίδια για τον αυτισμό μπορεί να προσφέρουν κατά μέσον όρο μικρό νοητικό πλεονέκτημα σε όσους τα φέρουν με την προϋπόθεση ότι δεν επηρεάζονται από τον αυτισμό.

Δείτε και: Επαναστατικό γενετικό τεστ προβλέπει τον αυτισμό