egkios kai kalokairi

Είναι ευχάριστη η περίοδος της κύησης για μια γυναίκα, ακόμα και αν νιώθει ανυπόφορα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Είναι φυσικό, οι εγκυμονούσες να νιώθουν περισσότερο άβολα όταν ο υδράργυρος φτάνει στο κόκκινο..Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της ζέστης και να προσφέρουν ανακούφιση την καλοκαιρινή περίοδο.

Συνεχής ενυδάτωση

Η εγκυμοσύνη προκαλεί αύξηση του όγκου του αίματος κατά 60% ενώ ταυτόχρονα, χάνετε υγρά μέσω της εφίδρωσης λόγω ζέστης, οπότε πρέπει να πίνετε περισσότερα για να υπάρχει ισορροπία. Στόχος είναι 10 φλιτζάνια υγρών ημερησίως ενώ βοηθάει και η κατανάλωση τροφών που περιέχουν μεγάλη ποσότητα νερού όπως το μαρούλι, το μπρόκολο, το καρπούζι και το γκρέιπφρουτ περιέχουν πάνω από 85% νερό.

Περιορίστε την έκθεση στον ήλιο

Να έχετε υπόψη σας ότι είστε ιδιαίτερα ευαίσθητες στην ηλιακή ακτινοβολία λόγω των υπερδραστήριων ορμονών σας, οπότε το πιθανότερο είναι, αν δεν προστατευτείτε κατάλληλα, να καείτε ή να γεμίσει το πρόσωπό σας με σκούρες κηλίδες. Μείνετε στο σπίτι ή στη σκιά τις επικίνδυνες ώρες, δηλαδή μεταξύ 10 π.μ. και 4 μ.μ. Να φοράτε πλατύγυρο καπέλο και να τυλίγετε γύρω σας ένα παρεό ή ένα σάλι αν για κάποιο λόγο πρέπει να είστε εκτεθειμένες στον ήλιο. Να χρησιμοποιείτε καθημερινά αντηλιακή κρέμα προστασίας από τις ακτίνες UVA και UVB.

Κοιμηθείτε

Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι εξαντλητική. Αν βάλουμε και τη ζέστη, που εξαντλεί όλη σας την ενέργεια, μπορεί να γίνει ανυπόφορη. Ο οκτάωρος νυκτερινός ύπνος (και ένας σύντομος μεσημεριανός, αν μπορείτε να τον εξασφαλίσετε) είναι τώρα σημαντικότερος από ποτέ.

Πόδια ψηλά

Όλα τα επιπλέον υγρά που παράγει ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τείνουν να συγκεντρώνονται στα πόδια και τους αστραγάλους, ιδίως αν στέκεστε πολλή ώρα όρθιες, με αποτέλεσμα αυτά να πρήζονται. Η ζέστη χειροτερεύει την κατάσταση. Προσπαθήστε δύο φορές την ημέρα να βάζετε τα πόδια σας ψηλά για 20 λεπτά κάθε φορά και να φροντίζετε να βρίσκονται ψηλότερα από τους γοφούς σας.

Προσέξτε τη διατροφή

Το καλοκαίρι προσφέρει πολλούς γευστικούς τρόπους να δροσιστείτε, επιλέξτε όμως προσεκτικά. Προτιμήστε το απλό νερό με μια φέτα λεμονιού μέσα. Από τη στιγμή που εσείς και το μωρό σας κινδυνεύετε περισσότερο από τροφική δηλητηρίαση, θα πρέπει να αποφύγετε πιάτα όπως μια σαλάτα με μαγιονέζα ή αβγά, που αλλοιώνονται γρήγορα λόγω της ζέστης. Αν σας αρέσει το παγωτό, αποφύγετε εκείνο της μηχανής. Σχετικός έλεγχος αποκάλυψε ότι πολλές παγωτομηχανές περιέχουν επικίνδυνα βακτήρια.

Αλλαγές στη φυσική άσκηση

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης οι καρδιακοί σας παλμοί είναι φυσικό να αυξάνονται και ίσως διαπιστώσετε ότι λαχανιάζετε πιο εύκολα όταν ασκείστε. Επιπλέον, η ζέστη και η υγρασία μπορεί να κάνουν την όποια άσκηση δυσκολότερη. Φροντίστε ανά διαστήματα να ελέγχετε τους σφυγμούς σας (δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 140 το λεπτό). Η κατάλληλη ώρα για άσκηση σε εξωτερικό χώρο είναι νωρίς το πρωί ή αργά το απόγευμα, και μπορείτε να ρωτήσετε το γιατρό σας για το αν επιτρέπονται πιο... δροσιστικές δραστηριότητες, όπως το κολύμπι.

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links