Διατροφή

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

  • Θεραπεία με
  • ''Ρινοπλαστική χωρίς νυστέρι με τη βοήθεια του Υαλουρονικού οξέος''
  • DENTISTY FOR DISABLED PATIENTS
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΟΥΔΕΒΕΝΟΣ (ΡΗΞΗ ΜΗΝΙΣΚΟΥ)
  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΟΥΜΑ ( Η ΟΡΘΟΔΟΝΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ )
  • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Ο ΔΙΚΤΑΜΟΣ''
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Η ΜΑΣΤΙΧΑ ΧΙΟΥ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ ''Η ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΣΤΑΦΙΔΑ''
  • ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΡΟΜΠΟΠΟΥΛΟΣ  ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ  ''Η ΚΑΠΑΡΗ''
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΡΙΜΟΥΡΑ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΟΣ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΟΣ
  • ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ
Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

kafsonaskaidiatrofi.jpg

Από την Κάλλια Θ. Γιαννιτσοπούλου, κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, MSc, MBA, SRD

Οι καλοκαιρινές μέρες, ενώ είναι ευχάριστες, μπορεί να δυσκολέψουν κατά πολύ την καθημερινότητά μας όταν η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.

Διαβάστε παρακάτω με ποιες τροφές μπορείτε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να αντέξει τον καύσωνα και ποιες να αποφύγετε για να μην καταπονήσετε περισσότερο τον οργανισμό σας.

Τι να καταναλώσετε

Καρπούζι
Tο καρπούζι είναι ένα καλοκαιρινό φρούτο που αποτελείται κατά 90% από νερό. Η ροζ σάρκα περιέχει βιταμίνες C και A και το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο βοηθά στην προστασία από τον ήλιο. Το καρπούζι είναι το τέλειο σνακ για να δροσιστείτε και να αναπληρώσετε τους ηλεκτρολύτες που χάνονται καθώς ιδρώνετε στον ήλιο.

Ντομάτες
Οι ντομάτες είναι από τις κορυφαίες υπερ-τροφές προστασίας από τον ήλιο. Όλοι οι τύποι ντομάτας είναι γεμάτοι από αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία του δέρματός σας από την ακτινοβολία UV. Η βιταμίνη C και το λυκοπένιο που βρίσκονται στις ντομάτες βοηθούν να διατηρηθεί το δέρμα ενυδατωμένο και να καταπολεμηθούν οι ελεύθερες ρίζες. Οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν ακόμη περισσότερο λυκοπένιο από ό, τι οι φρέσκιες. Το λυκοπένιο έχει και  άλλα οφέλη για την υγεία, όπως η βελτίωση της υγείας της καρδιάς και η πρόληψη του διαβήτη.

Αγγούρι
Το αγγούρι περιέχει κυρίως νερό, το οποίο βοηθά το δέρμα σας να παραμείνει ενυδατωμένο. Το λαχανικό αυτό βοηθά επίσης στην παραγωγή κολλαγόνου, γεγονός που του προσδίδει και αντικαρκινική ιδιότητα.

Καρότα
Τα καρότα είναι μια άλλη τροφή για την καταπολέμηση της ηλιακής ενέργειας. Το β-καροτένιο στα καρότα, το οποίο το σώμα μετατρέπει στη βιταμίνη Α, έχει συνδεθεί με τη μείωση των ηλιακών εγκαυμάτων. Προσπαθήστε να καταναλώνετε μερικά καρότα την ημέρα.

Νερό
Μπορεί να φαίνεται προφανές, όμως  το νερό είναι πραγματικά ο καλύτερος φίλος σας όταν η θερμοκρασία αυξάνεται, γι 'αυτό φροντίστε να πίνετε πολύ νερό για να αναπληρώσετε τα υγρά που χάνονται με την επιπλέον εφίδρωση.

Τι να αποφύγετε

Πικάντικες τροφές
Η κατανάλωση καψαϊκίνης (που βρίσκεται στα πικάντικα τρόφιμα) συσχετίζεται με την αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος. Όμως όταν κάνει πολλή ζέστη, πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για να διατηρηθεί η θερμοκρασία του σώματος χαμηλή.

Διουρητικά Τρόφιμα
Θέλετε να μείνετε ενυδατωμένοι, γι 'αυτό συνιστούμε να αποφεύγετε τα τρόφιμα που συμβάλλουν στην απομάκρυνση υγρών από το σώμα. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο καφές, το τσάι, η σόδα και τρόφιμα όπως το μάνγκο, ο μάραθος, οι αγκινάρες και τα σπαράγγια.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα  πρωτεΐνης
Η πέψη της πρωτεΐνης απαιτεί από το σώμα σας να κάνει πολλή δουλειά, η οποία δημιουργεί θερμότητα με μια διαδικασία γνωστή ως θερμογένεση. Προτιμήστε τους ελαφρύτερους υδατάνθρακες, όπως τα φρούτα που απαιτούν λιγότερη ενέργεια και παράγουν πολύ λιγότερη θερμότητα με θερμογένεση.

Αλκοόλ
Απογοητευτικό, ναι, αλλά  το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση - ειδικά σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, που σας αναγκάζει να ουρείτε περισσότερο αφού το καταναλώσετεκαι κατά συνέπεια να αφυδατώνεστε.

Γρανίτα και παγωτό
Μπορεί να θέλετε να δροσιστείτε με ένα παγωτό ή μια γρανίτα, αλλά αυτά μπορούν  να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη ψυχρών τροφών προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας του πυρήνα, καθώς το σώμα σας υπερβαίνει την αντιστάθμιση της ταχείας ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

gianitsopoulou_done.JPG

ΓΙΑΝΝΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΛΛΙΑ, ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

 

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

variosox