Ευζωία

1a

Αναζήτηση Ιατρών

Διακοπές και υγεία. Παροχές υγείας σε όλη την Ελλάδα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

cancer prevention11

Ένα στα τρία κρούσματα καρκίνου θα μπορούσε να αποφευχθεί με την βοήθεια της υγιεινής διατροφής, της συστηματικής φυσικής δραστηριότητας και την αποφυγή της παχυσαρκίας, αναφέρει διεθνής οργανισμός πρόληψης του καρκίνου.

Ειδικότερα, το βρετανικό παράρτημα του Παγκόσμιου Ταμείου Έρευνας του Καρκίνου (WCRF) δημιούργησε έναν οδηγό με απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο εκδηλώσεως της νόσου, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας «I can».

Μερικές από τις συμβουλές είναι οι εξής:

Να τρίβετε το πάτωμα

Μελέτες έχουν δείξει ότι η συστηματική φυσική δραστηριότητα ασκεί προστατευτική δράση εναντίον ορισμένων συχνών μορφών καρκίνου, ιδίως κατά του καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου. Να αφιερώνετε τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα σε κοπιώδεις δραστηριότητες, ακόμη κι αν πρόκειται για το καθάρισμα του σπιτιού με όλη σας τη δύναμη.

Να τρώτε καρότα

Αν δεν μπορείτε να κόψετε το τσιμπολόγημα, φροντίστε τουλάχιστον να κάνετε υγιεινές επιλογές, ώστε να προστατευθείτε από την παχυσαρκία στην οποία αποδίδεται το 4% των καρκίνων στους άνδρες και το 7% στις γυναίκες . Αντικαταστήστε τα γλυκά με στικ λαχανικών (π.χ. καρότα, αγγούρια) ή με λίγους (μια χουφτίτσα) ξηρούς καρπούς.

Να τρώτε ψωμί ολικής άλεσης

Ανταλλάξτε το λευκό ψωμί, τα ζυμαρικά και το ρύζι με τις ολικής άλεσης ποικιλίες τους για να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών και ίσως να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου στο παχύ έντερο.

Προσθέστε άφθονα μπαχαρικά

Το πολύ αλάτι αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, ενώ η μείωσή του μπορεί να δράσει προστατευτικά. Για να διευκολυνθείτε, αυξήστε τα μπαχαρικά και τα αρωματικά στο φαγητό σας.

Προσέξτε τις μερίδες σας

Είναι δύο από τις καλύτερες συμβουλές για να θέσετε υπό έλεγχο τις θερμίδες, και κατά συνέπεια το βάρος σας, δίχως να στερηθείτε το παραμικρό.

Αναδιαμορφώστε τα πιάτα σας

Θέστε ως στόχο να γεμίζετε το μισό με νόστιμα φυτικής προελεύσεως τρόφιμα και το υπόλοιπο με όλα τα άλλα. Όσο περισσότερο λαχανικά και φρούτα καταναλώνετε, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος για καρκίνο του στομάχου, του στόματος και του οισοφάγου, του παχέος εντέρου και ίσως του πνεύμονος.

Να αραιώνετε με σόδα ή ανθρακούχο νερό τα ποτά σας

Έτσι θα καταναλώνετε λιγότερο αλκοόλ, το οποίο σχετίζεται με διάφορες μορφές καρκίνου (λ.χ. του στόματος, του οισοφάγου, του ήπατος, του παχέος εντέρου, του μαστού).

Κοινοποιήστε το άρθρο

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Χρήσιμα Links


Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση